Tietoevry nimittää Endre Rangnesin Tietoevry Bankingin johtajaksi – nimityksen myötä Rangnes eroaa yhtiön hallituksesta

03 syyskuuta 2024

Tietoevry Oyj       PÖRSSITIEDOTE        3.9.2024 klo 10.00

Helmikuusta 2023 Tietoevry Bankingin toimitusjohtajana toiminut Klaus Andersen on sopinut jättävänsä tehtävänsä hakeakseen uusia haasteita yhtiön ulkopuolelta. Tämän myötä Tietoevry nimittää Endre Rangnesin Tietoevry Bankingin johtajaksi 3.9.2024 alkaen. Endre Rangnes on toiminut pitkään Tietoevryn hallituksen jäsenenä ja eroaa nyt hallituksesta tämän nimityksen myötä.

Endre Rangnesilla on yli kahden vuosikymmenen kokemus teknologia-alalta, erityisesti fintech-yrityksistä, ja hän on toiminut myös useissa toimitusjohtajan tehtävissä. Toimittuaan pitkään Tietoevryn hallituksessa Rangnesilla on laaja-alainen näkemys yhtiöstä ja Banking-liiketoiminnasta, mikä mahdollistaa välittömän siirtymän tehtävään.

”Pohjautuen pitkäaikaiseen kokemukseeni alalta arvioin Tietoevry Bankingin olevan mielenkiintoisessa vaiheessa arvopotentiaalinsa toteuttamisessa. Odotan innolla, että pääsen jatkamaan liiketoiminnan kehittämistä ja vauhdittamaan liiketoiminnan suorituskykyä yhdessä Tietoevry Banking -tiimin kanssa. Odotan niin ikään tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa Pohjoismaissa ja kansainvälisesti”, kommentoi Endre Rangnes.

”Tietoevry Banking on edistynyt erikoistumisessaan ja tämän mukaisesti toimintojensa kokonaisvaltaisessa kehittämisessä Tietoevryn strategian mukaisesti ja se jatkaa kohti tavoiteltua asemaa johtavana fintech-ohjelmistotoimijana. Kiitän Klaus Andersenia hänen panoksestaan kuluneiden 1,5 vuoden aikana sekä tänä aikana saavutetusta edistyksestä. Toivotan tervetulleeksi Endre Rangnesin, jolla on vahvaa kokemusta kansainväliseltä fintech-alalta ja strategisesta liiketoiminnan vauhdittamisesta. Tämä kokemus on omiaan vauhdittamaan Tietoevry Bankingin matkaa kohti tavoitteita”, kommentoi Tietoevryn toimitusjohtaja Kimmo Alkio.

Tietoevry Bankingin johtajana Endre Rangnes siirtyy konsernin johtoryhmän jäseneksi ja raportoi toimitusjohtaja Kimmo Alkiolle.

Tietoevry Oyj:n hallitus koostuu jatkossa kahdeksasta varsinaisen yhtiökokouksen valitsemasta jäsenestä sekä kahdesta henkilöstöä edustavasta hallituksen jäsenestä.

Tietoevry Banking tarjoaa ohjelmistopalveluja (Software-as-a-Service) pankeille ja rahoituslaitoksille ja sen tavoitteena on tulla johtavaksi kansainväliseksi fintech-ohjelmistotoimijaksi. Tietoevry Banking jatkaa toimintaansa Tietoevryssä erikoistuneena liiketoimintana ja yhtiö arvioi sillä olevan hyvät valmiudet mahdollisiin strategisiin arvonluontimahdollisuuksiin tulevaisuudessa.

Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa (at)tietoevry.com

Tietoevry viestintä, puh. 040 570 4072, news (at) tietoevry.com

Tietoevry Oyj

NASDAQ Helsinki

NASDAQ Stockholm

Oslo Børs

Keskeiset tiedotusvälineet

Tietoevry tukee yhteiskunnan kehitystä vastuullisen teknologian avulla. Olemme johtava teknologiayritys, jolla on pitkä historia Pohjoismaissa sekä globaalit kyvykkyydet. Arvojemme – avoimuus, luottamus ja monimuotoisuus – ohjaamana rakennamme asiakkaidemme kanssa digitaalista tulevaisuutta, jossa yritykset, yhteiskunnat ja ihmiskunta menestyvät.

24 000 pilviteknologiaan, dataan ja ohjelmistoihin erikoistunutta asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita noin 90 maassa. Tietoevryn vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluatko lisätietoja?

Tommi Järvenpää