Tieto auttaa Preemiä lisäämään verkkolaskutuspalvelujen käyttöä

13 maaliskuuta 2017

Tieto on laajentanut kumppanuuttaan Ruotsin suurimman öljy-yhtiön, Preemin kanssa. Yhteistyö koskee verkkolaskutuspalveluja, jotka auttavat pienentämään kustannuksia ja vähentämään paperin käyttöä.

Uuden sopimuksen myötä Preemin on mahdollista lähettää sähköisiä laskuja kaikille asiakkailleen ja toimittajilleen suoraan omasta verkkopankistaan, vaikkei vastaanottajalla olisikaan omaa verkkolaskutuspalvelua. Verkkolaskujen käytön lisääntymisen odotetaan tuovan Preemille 1,1 miljoonan kruunun säästöt 25 kuukauden aikana. Lisäksi se edistää yhtiön ympäristönsuojelupyrkimyksiä paperin käytön vähentymisen myötä.

"Olemme innokkaita ottamaan Tiedon avulla seuraavan askeleen kohti sähköisen laskutuksen täyttä hyödyntämistä. Olemme jo nähneet näiden palveluiden hyödyt niin keinona vähentää kustannuksia kuin osana pyrkimyksiämme luoda tulevaisuudesta vihreämpi" toteaa Susann Jansson, Business Support, Preem.

Sopimus on jatkoa edelliselle kolme vuotta kestäneelle Tiedon ja Preemin kumppanuudelle.

Lisäämällä verkkolaskutuksen käyttöä Preem myös yksinkertaistaa monien asiakkaidensa maksumenettelyä. Sähköinen laskutus vähentää manuaalisen käsittelyn tarvetta sekä inhimillisten virheiden riskiä, mikä säästää sekä lähettäjän että vastaanottajan aikaa ja kustannuksia.

"Olemme iloisia siitä, että Preem toimii tiennäyttäjänä muille suurille ruotsalaisyrityksille ottamalla käyttöön nämä kasvavan suosion saavuttaneet palvelut sekä niiden tarjoamat ympäristöhyödyt. Olemme ylpeitä mahdollisuudesta saada laajentaa sopimustamme Preemin kanssa ja näemme sen todisteena kumppanuutemme hyödyistä niin Preemille kuin heidän asiakkaille", toteaa Sales Manager Jonas Stålenhag Tiedosta.

Lisätietoa saat ottamalla yhteyttä:

Jonas Stålenhag, Sales Manager, Tieto Sweden AB
Puhelin: +46 (0)725866745 Sähköposti: jonas.stalenhag@tieto.com

Tietoa Preemistä:

Preem on Ruotsin suurin öljy-yhtiö. Visiomme on johtaa siirtymistä kohti kestävämpää yhteiskuntaa. Gothenburgissa ja Lysekilissa sijaitsevat jalostamomme kuuluvat Euroopan moderneimpiin ja ympäristöystävällisimpiin. Niiden yhteenlaskettu jalostuskapasiteetti on yli 18 miljoona kuutiometriä raakaöljyä vuodessa, ja noin kaksi kolmasosaa tuotannosta menee vientiin. Jalostamme ja myymme bensiiniä, dieseliä, lämmitysöljyä ja uusiutuvia polttoaineita yrityksille ja kuluttajille Ruotsissa ja ulkomailla. Preemin maanlaajuinen palveluverkosto kattaa 570 polttoaineen jakeluasemaa, jotka palvelevat niin yksityistä kuin kaupallistakin liikennettä. Preem työllistää yli 1 300 henkilöä, ja sen liikevaihto vuonna 2015 oli 66 miljardia kruunua. Lisätiedot: www.preem.com.

Tiedosta:

Tieto hyödyntää datakeskeisen maailman mahdollisuudet ja tuottaa niiden avulla arvoa yksilöille, organisaatioille ja yhteiskunnalle. Tavoitteemme on olla asiakkaillemme paras kumppani liiketoiminnan uudistamisessa. Ohjelmisto- ja palveluosaamisemme lisäksi hyödynnämme vahvasti yhdessä innovoinnin ja ekosysteemien mahdollisuudet. www.tieto.fi