LähiTapiola laajentaa pilvipalveluiden käyttöä TietoEVRYn kanssa

31 maaliskuuta 2021

TietoEVRY ja LähiTapiola ovat sopineet uudesta yhteistyöstä, jonka myötä laajennetaan pilvipalveluiden käyttöä. Julki- ja monipilviympäristöön siirtyminen tukee LähiTapiolan strategian toteuttamista sekä tuo nopeutta ja joustavuutta liiketoiminnan kehittämiseen.

Uusi sopimus laajentaa LähiTapiolan ja TietoEVRYn pitkäaikaista kumppanuutta. Yhteistyön myötä TietoEVRY jatkaa LähiTapiolan strategisena kumppanina sekä vahvistaa rooliaan kokonaisvastuullisena infrastruktuuri- ja monipilvipalveluiden toimittajana. Lisäksi TietoEVRY tukee LähiTapiolan loppukäyttäjäpalveluissa sekä sovelluskehityksessä.

”Tavoitteenamme on olla kokonaisvaltainen kumppani suomalaisten elämänturvassa. Kehitämme palveluitamme jatkuvasti – pilvipalvelujen modernisoinnin myötä saavutamme kustannussäästöjä, tuemme prosessien digitalisointia ja sujuvoitamme asiakkaidemme palvelukokemusta. TietoEVRYlla on laaja toimialatuntemus sekä vahva osaaminen pilvipalveluiden kehittämisessä. On hienoa syventää pitkäaikaista yhteistyötämme entisestään”, sanoo LähiTapiolan hankintajohtaja Janne Kärkkäinen

”Olemme iloisia, että voimme olla vauhdittamassa LähiTapiolan strategian toteuttamista sekä tukemassa yhtiön matkaa elämänturvayhtiöksi vahvan modernisointi- ja monipilviosaamisen myötä. On hienoa olla mukana kehittämässä LähiTapiolan palveluprosesseja sekä vahvistamassa asiakaskokemusta", sanoo Suomen finanssiasiakkaista vastaava johtaja Petteri Lahtinen.

Sopimuksen kesto on kolme vuotta ja se on arvoltaan 45 miljoonaa euroa. Lisäksi sopimus pitää sisällään kahden vuoden lisäoption.

TietoEVRYn viestintä, news@tietoevry.com, 040 570 4072

LähiTapiola Viestintä, +358 40 183 5806

LähiTapiola-ryhmän tehtävänä on turvata asiakkaidensa elämää ja menestystä. Visionamme on tarjota suomalaisille turvallisempaa, taloudellisesti turvatumpaa ja terveempää elämää. Elämänturva merkitsee asiakkaillemme kokonaisvaltaista ja ennakoivaa palvelua.

LähiTapiola on keskinäiseen yhtiömuotoon perustuva, asiakkaiden omistama yhtiöryhmä, joka palvelee henkilö-, maatila-, yrittäjä-, yritys- ja yhteisöasiakkaita. LähiTapiolan tuotteet ja palvelut kattavat vahinko-, henki- ja eläkevakuuttamisen sekä sijoittamisen ja säästämisen palvelut. Olemme myös yritysten riskienhallinnan ja henkilöstön työhyvinvoinnin ammattilainen. www.lahitapiola.fi/uutishuone

TietoEVRY luo digitaalista etumatkaa yrityksille ja yhteiskunnalle. Olemme digitaalisiin palveluihin ja ohjelmistoihin keskittynyt yhtiö, joka yhdistää paikallisen osaamisen sekä globaalit kyvykkyydet asiakkaidemme eduksi. Pohjoismaiset arvot luovat perustan onnistumisellemme.

Noin 24 000 asiantuntijaamme ympäri maailmaa palvelevat tuhansia yksityisen ja julkisen sektorin asiakkaita yli 90:ssä maassa. TietoEVRY:n liikevaihto on noin 3 miljardia euroa ja yhtiön pääkonttori sijaitsee Suomessa. Yhtiö on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Börsissä. www.tietoevry.com

Haluatko tietää lisää?

Aki Liimatta