Tietoevry Care ja HUS jatkavat yhteistyötään terveydenhuollon digiratkaisuissa

23 syyskuuta 2024

Helsingin yliopistollinen sairaala (HUS) on kilpailutuksessa valinnut Tietoevry Caren kehittämään terveydenhuollon digitaalisia tietojärjestelmiä ja -palveluita.

Digipalvelut täydentävät perinteistä terveydenhuoltoa tarjoten neuvontaa ja tukea sekä asiakkaille että sote-ammattilaisille. Digipalvelut tukevat potilasta esimerkiksi pitkäaikaissairauden omahoidossa, hoitotoimenpiteeseen valmistautumisessa ja kuntoutumisessa. Digivahvisteiset hoito-ohjelmat sujuvoittavat ja optimoivat ammattilaisten työtä mahdollistaen etähoidon ja seurannan turvallisen toteuttamisen.

Tietoevry Care on toiminut HUSin strategisena kumppanina vuodesta 2018. Yhteisiin kehittämiskohteisiin ovat kuuluneet muun muassa digihoitopolut, koronasovellukset, erilaiset oirearviot, chatit ja chatbotit sekä etäkonsultaatioratkaisu. Digipalveluiden ansiosta erityisesti HUSin, Etelä-Suomen yhteistyöalueen ja Uudenmaan hyvinvointialueiden potilaille voidaan tarjota yksilöllisempää ja kokonaisvaltaisempaa hoitoa. Tämän lisäksi HUS tuottaa Terveyskylä.fi palveluita, jotka palvelevat kansalaisia ja ammattilaisia kaikkialla Suomessa.

”Sote-toimijat ovat taloudellisesti haastavassa tilanteessa, mutta olemme pystyneet osoittamaan digipalveluiden taloudellisten ja laadullisten hyötyjen potentiaalia. HUSissa yli 70 % asiakkaista ottaa käyttöönsä digiasioinnin ja yli 250 potilasryhmälle on tuotettu digihoitopolku. Jatkamme digipalveluiden ketterää ja asiakaslähtöistä kehitystä sekä seuraamme tiivisti vaikuttavuutta tietojohtamisen keinoin”, kertoo digikehitysjohtaja Sirpa Arvonen HUSin Tietohallinnosta.

"Olemme iloisia yhteistyön jatkumisesta HUSin kanssa. Tietoevry Care on johtava sosiaali- ja terveydenhuollon toimija Pohjoismaissa ja tuemme asiakkaitamme uusien teknologioiden hyödyntämisessä. Digitaaliset palvelut ovat tätä päivää, sillä ne tarjoavat yhdenvertaiset, laadukkaat ja asiakaslähtöiset palvelut kansalaisille asuinpaikasta riippumatta. Ne myös sujuvoittavat potilaille hoidon saatavuutta ja hoitoon pääsyä sekä parantavat hoitoalan ammattilaisten työnkulkuja", sanoo Tietoevry Caren Suomen konsultoinnin vetäjä Päivi Soljala.

Tietoevryn viestintä, news(at)tietoevry.com, puh. 040 570 4072

HUS on Suomen suurin erikoissairaanhoidon toimija, jossa työskentelee 27 500 ammattilaista. HUSssa hoidetaan vuosittain noin 700 000 potilasta. HUS Tietohallinnossa työskentelee noin 500 ammattilaista. www.hus.fi

Tietoevry Care on johtava sosiaali- ja terveydenhuollon ohjelmistojen toimittaja Pohjoismaissa. Uudistamme sosiaali- ja terveydenhuollon sektoria modulaarisilla, avoimilla ja yhteentoimivilla Lifecare-ohjelmistoratkaisuilla tukien yli 10 miljoonan pohjoismaisen kansalaisen päivittäistä elämää. Data- ja tekoälyavusteiset ratkaisumme antavat hoitoalan ammattilaisille oikeanlaista tukea oikeaan aikaan taaten sujuvamman ja yksilöllisemmän hoitokokemuksen perusterveydenhuollon, erikoissairaanhoidon, sosiaalihuollon, kotihoidon ja suun terveydenhuollon tarpeisiin.

Olemme osa teknologiayritys Tietoevryä, jonka vuotuinen liikevaihto on noin 3 miljardia euroa. Yhtiön osakkeet on listattu NASDAQissa Helsingissä ja Tukholmassa sekä Oslo Børsissä. www.tietoevry.com

Haluaisitko kuulla lisää?

Tietoevry newsdesk