EVRY og G&D inngår partnerskap om mobile betalingsløsninger

19 oktober 2016

(Oslo, 19.10.2016) EVRY har inngått en partneravtale med Giesecke & Devrient (G&D), et ledende internasjonalt teknologiselskap, om nyskapende mobile betalingsløsninger. Samarbeidet gjør at EVRY kan tilby sikre og brukervennlige betalingsløsninger til banker og deres kunder, så man kan betale med "kort i mobil" overalt hvor det finnes en kontaktløs betalingsterminal.

"EVRY er svært fornøyd med å ha inngått dette samarbeidet med G&D. Vår ambisjon er å bruke vår omfattende ekspertise innen bank ved å kombinere den med verdensledende betalingsteknologier og -løsninger. G&Ds sky-baserte løsninger for kontaktløs betaling blir sett på som trendsettende på dette området", sier Wiljar Nesse, konserndirektør for Financial Services i EVRY.

"Mobilbetaling er i rask utvikling. Som en partner for både nasjonale og internasjonale banker er det viktig for oss å basere våre løsninger på industristandarder og etablert infrastruktur. Vår filosofi er å utvikle nye løsninger i samarbeid med bankene og deres kunder. Brukervennlig innovasjon med sikre og enkle løsninger i bunn, som gir både kostnadseffektivitet og en god brukeropplevelse, er viktig for oss", legger han til.

EVRY betjener150 banker i Norden, Baltikum, Storbritannia og Irland. En norsk bank har allerede lansert den nye mobile betalingstjenesten, og flere andre banker er i ferd med å ta i bruk løsningen.

G&D er nummer én innen digitale betalingsløsninger, med mer enn 100 implementeringer av mobilbetaling over hele verden. I tillegg til mobil betalingsteknologi, vil EVRY også ha tilgang til G&Ds verdensledende chip- og teknologiprodukter.

"Vi er svært glade for å samarbeide med EVRY, som er ledende innenfor sin bransje i Norden. Ved å kombinere sine egne kortløsninger med vår mobile betalingsløsning Convego CloudPay, vil EVRY være godt posisjonert for å tilby allsidige mobile betalingstjenester, med kontaktløs og sikker "tap & pay"-betaling, sier Edgar Salib, Group Senior Vice President og leder av Financial Institutions i G&D.

EVRY er blant de mest komplette leverandørene av mobile betalingsløsninger i markedet, med et tilbud som spenner fra mobile lommebøker og utstedelse av kort i mobil, til kortadministrasjonssystemer og sky-baserte løsninger. EVRYs mobilbetalingsplattform støtter standarder som Visa og MasterCard. I tillegg har EVRY en integrasjonsplattform for andre mobilbetalingsløsninger, og mobilbetaling basert på BankAxept er også en del av EVRY's mobilbetalingsstrategi.

Viola Hellström VP Communications, EVRY, tel: + 46 73 708 1727

Kay Laudien, Acting Head of Corporate Communications, Giesecke & Devrient, Kay.Laudien@gi-de.com, tel. +49 89 4119 1166

Om Giesecke & Devrient

Giesecke & Devrient (G&D) er en internasjonal ledende teknologileverandør med hovedkontor i München, Tyskland. Konsernet, som ble grunnlagt i 1852, har en arbeidsstyrke på ca. 11 400 ansatte og hadde en omsetning på om lag 2 milliarder euro i regnskapsåret 2015. 58 datterselskaper og joint ventures i 31 land sikrer kundenærhet over hele verden.

G&D utvikler, produserer og distribuerer produkter og løsninger innen betalingsområdet, kommunikasjonssikkerhet og identitetshåndtering. G&D er teknologiledende på disse områdene og har en sterk markedsposisjon. Konsernets kundebase består hovedsakelig sentralbankerog kommersielle banker, mobiloperatører, bedrifter og offentlige etater og myndigheter. For mer informasjon, se http://www.gi-de.com.

Viola Hellström
VP Communications, Financial Services

viola.hellstrom@evry.com

Om EVRY

EVRY er et av Nordens ledende IT-konsern med sterk lokal og regional tilstedeværelse i 50 nordiske byer. Gjennom innsikt, løsninger og teknologi bidrar EVRY til å utvikle fremtidens informasjonssamfunn, og på denne måten skaper selskapet daglig verdier til det beste for kundenes virksomhet og samfunnet. EVRY kombinerer høy bransje- og teknologikompetanse med lokale leveransemodeller og internasjonal slagkraft. EVRY har om lag 9 000 ansatte, og selskapet jobber målrettet for å bevise at nordiske kunder betjenes best av de som kjenner nordiske virksomheter fra innsiden. EVRY har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner.