Handelsbanken Norge forlenger avtalen med Tietoevry Banking for fem nye år

03 juli 2024

Handelsbanken Norge har inngått ny avtale med Tietoevry Banking om leveranse av en komplett løsningsportefølje, inkludert kjernebank, kort - og betalingsløsninger, wealth management, samt løsninger for bekjempelse av økonomisk kriminalitet.

Avtalen har en varighet på fem år, og er en fornyelse av en tidligere avtale. Sentralt i den nye avtalen er migrering til en ny og moderne kjernebankløsning som er modulær og bygger på høynivå api-er som gjør det enkelt og effektivt for Handelsbanken å integrere med nye løsninger som understøtter kanalstrategien.

Handelsbanken er blant Norges største banker og har et landsdekkende kontornettverk med 38 kontorer i Norge. Handelsbanken har mer fornøyde kunder enn sammenlignbare banker og er en av de mest kostnadseffektive børsnoterte bankene i Europa.

«Dette er en stor og viktig avtale som gir oss forutsigbarhet innen både løsninger og systemer for fremtiden, og vi er veldig fornøyde med at vi nå har en ny avtale på plass», sier Øystein Aulin, direktør teknologi og utvikling i Handelsbanken.

«Vi er veldig stolte over å forlenge og fornye vårt langvarige samarbeid med Handelsbanken Norge. Avtalen innebærer bruk av digitale løsninger og moderne teknologi som vil støtte Handelsbanken sin strategi om å levere brukervennlige banktjenester på en trygg, pålitelig og effektiv måte til kundene sine. Vi vil migrere Handelsbanken Norge til vår moderniserte teknologiplattform, noe som gir større effektivitet og skalerbarhet og dermed raskere time-to-market for nye tjenester. Samtidig har vi høye krav til sikker og stabil drift av løsningene», sier Klaus Andersen, CEO for Tietoevry Banking.

Kontaktpersoner:

Geir Remman, Leder Kommunikasjon og Marked, Tietoevry Banking: +47 97055017

Om Tietoevry Banking
Tietoevry Banking er den ledende leverandøren av finansielle SaaS-løsninger i og utenfor Norden. Vi moderniserer banker og muliggjør betydelig verdi for kunder ved hjelp av vår pålitelige, lavrisiko-implementering av vår ledende programvare for kort, betalinger, kreditter, forebygging av finansiell svindel og formuesforvaltning, samt en modulær, integrert løsning for Banking-as-a-Platform. Med overlegen skala, ekspertise og spesialisering driver vi bransjen fremover ved å muliggjøre at finansinstitusjoner og banker blir mer smidige og effektive, noe som fremskynder deres digitale transformasjonsreise. Vi er en del av Tietoevry, og konsernets årlige omsetning er omtrent 3 milliarder euro. Tietoevrys aksjer er notert på NASDAQ-børsen i Helsingfors og Stockholm, samt på Oslo Børs. http://www.tietoevry.com

For mer informasjon

Geir Remman