Sparebanken Øst inngår avtale med Tietoevry

12 juli 2024

(Fornebu, 12. juli 2024) Sparebanken Øst og Tietoevry Banking har inngått ny avtale om leveranse av en komplett løsningsportefølje, inkludert kjernebank, kort - og betalingsløsninger samt sikkerhets-, antihvitvask- og onboardingsløsninger. Avtalen bygger videre på tidligere avtaler mellom partene og skal bidra til at Sparebanken Øst forbedrer effektiviteten og kvaliteten i sin virksomhet.

Sentralt i den nye avtalen er også migrering til en ny og moderne kjernebankløsning som skal gjør det enkelt og effektivt for Sparebanken Øst å integrere med nye løsninger i fremtiden.

«Vi fortsetter å utvikle Sparebanken Øst som en forutsigbar, fremtidsrettet og solid bank med banktjenester som både kunder og næringsliv trenger. Vi er offensive i konkurransen om kundene med et sterkt kontornettverk og ledende digitalbank-konsepter. Tietoevry Banking må bidra til at vi får en enda mer konkurransedyktig bankplattform som ivaretar regulatoriske forhold og våre strenge krav til sikkerhet, samtidig er vi avhengig av at nye, moderne og fleksible bankløsninger er økonomisk bærekraftig for banken og medfører bedre og rimeligere banktjenester for kundene. Vi vil fortsette å utfordre Tietoevry slik at banken kan skape en mer effektiv arbeidshverdag for bankens ansatte og styrke kundeopplevelsene samtidig som bankens økonomiske prestasjoner kan forbedres», sier adm. direktør Pål Strand i Sparebanken Øst.

«Vi er veldig stolte over å utvide og forlenge vårt langsiktige samarbeid med Sparebanken Øst. Gjennom denne avtalen skal vi i Tietoevry Banking levere digitale løsninger med moderne teknologi på en trygg, pålitelig og effektiv måte slik at Sparebanken Øst kan realisere ambisjonen om å være en markedsledende og konkurransedyktig bank i sine kjerneområder. Vi skal migrere Sparebanken Øst til vår moderniserte teknologiplattform, noe som gir større effektivitet, skalerbarhet og raskere time-to-market for nye tjenester. Samtidig har vi høye krav til sikker og stabil drift av løsningene», sier Klaus Andersen, CEO for Tietoevry Banking.

For mer informasjon, kontakt:
Geir Remman, leder Kommunikasjon og Marked, Tietoevry Banking, +47 97055017