Lyse fornyer partnerskap med Tietoevry Tech Services

23 oktober 2024

Energi- og telekomkonsernet Lyse fornyer nå sin avtale med Tietoevry Tech Services. Avtalen dekker strategisk skytransformasjon i tillegg til drift av infrastruktur

– Vi er både stolte og takknemlige for at Lyse nå fornyer sitt partnerskap med oss, og vi gleder oss til å fortsette å utvikle samarbeidet, sier Dennis Peter i Tietoevry Tech Services.

– Siden partnerskapet ble etablert i 2016 har partene samarbeidet tett og godt, og vi er stolte over å bidra til digital transformasjon for en kunde som ikke bare er strategisk for vårt selskap, men også for samfunnet som helhet.

En viktig del av avtalen er å hjelpe Lyse med deres skytransformasjon. Dette innebærer at Lyses infrastruktur, tillegg til applikasjonsdrift og applikasjonsforvaltning, flyttes til skybaserte løsninger.

– Med dette vil Lyse få løsninger som er fleksible, skalerbare og sikre, forklarer Peter.

Fra venstre- Øyvind Feed Lyse Jens Arne Steinsbø Lyse Dennis Peter Tietoevry og Gunnar Nybø Tietoevry.jpg

Fra venstre: Øyvind Feed (Lyse), Jens Arne Steinsbø (Lyse), Dennis Peter (Tietoevry) og Gunnar Nybø (Tietoevry).

Kunden i fokus

– Vi har allerede samarbeidet med Tietoevry i flere år, og er meget godt fornøyd med det de har levert. Nå gleder vi oss til å videreføre samarbeidet, slik at vi sammen kan skape enda bedre løsninger for våre kunder og ansatte, sier Jens Arne Steinsbø, konserndirektør for strategi og teknologi i Lyse.

– For oss handler det alltid om kunden. Enten det er uvær som river i mastene våre, eller det er noen som sitter hjemme og trenger hjelp med dekoderen sin. Samarbeidet med Tietoevry vil til syvende og sist bidra til at vi kan levere enda bedre tjenester, avslutter han.

Om Lyse:

Lyse er et norsk energi- og telekomkonsern som leverer produkter under merkevarene Altibox, Ice, NiceMobil og Lyse. Gjennom hundre år har Lyse bygget og utviklet kritisk infrastruktur som folk ikke klarer seg uten. Fra strømkabler og mobilmaster i lufta, til fiber, gass og fjernvarme i bakken. Det gjør Lyse fordi de mener at alt som kan elektrifiseres, bør elektrifiseres og at alt som kan digitaliseres, bør digitaliseres. Lyse har virksomhet i hele Norge, har hovedkontor i Stavanger og teller nå over 2200 ansatte. Lyse er heleid av 14 kommuner og deres verdiskaping går tilbake til fellesskapet.

Om Tietoevry:

Tietoevry skaper meningsfull teknologi som bidrar til å gjøre verden bedre. Vi er et ledende teknologiselskap med en solid nordisk arv og global kapasitet. Basert på våre kjerneverdier åpenhet, troverdighet og mangfold, jobber vi sammen med våre kunder for å utvikle digitale fremtider hvor virksomheter, samfunn og mennesker kan vokse.

Våre 24 000 eksperter globalt er spesialisert innen sky, data og programvare, og betjener tusenvis av kunder innen næringsliv og offentlig sektor i mer enn 90 land. Tietoevrys årlige omsetning er på rundt 3 MRD Euro og selskapet er børsnotert på NASDAQ i Helsinki og Stockholm, i tillegg til Oslo Børs.

For mer informasjon

Tietoevry newsdesk